torsdag 10 januari 2019

Välkomna till ett nytt år och en ny termin på Centralskolan – vårterminen 2019

Hej alla elever och föräldrar!

Nu startar en ny termin och jag som skriver heter Anna Jernberg. Jag har fått tjänsten som tillförordnad rektor. Jag tror att många känner igen mig sedan tidigare jag har arbetat på skolan i 6 år. 

Skolarbetet är nu i full gång och många elever verkar vara glada att skolan har startat igen. Vi i personalgruppen ser fram emot en termin med mycket lärande, glädje och trygghet.

För årskurs 5 elever är det redan dags att söka till vilket modernt språk som man vill läsa till höstterminen i år 6. Information och ansökningsblankett kommer hem till er denna vecka. Ansökningsblanketten ska lämnas åter till klassläraren senast den 25 januari-19.

Även skolvalet för blivande förskoleklasselever och årskurs 7 öppnas i februari månad. Se mer information längre ner i bloggen. Inför valen kommer vi på skolan anordna ett ”Öppet hus”. Detta kommer att ske onsdag den 23 januari-19.

Mycket spännande är på gång. Information om allt vi gör kommer på skolan bloggar och sociala medier så håll dig uppdaterad.

Vill ni nå mig gör ni det bäst på mailadressen anna.jernberg@sigtuna.se.

Med vänliga hälsningar 

Anna Jernberg




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar