måndag 12 september 2016

Välkommen till Centralskolan

Välkomna till Rektorsbloggen på Centralskolan. 


Här kommer du att kunna läsa och följa skolans verksamhet och också få information om det som är på gång, månadsblad från mig och annan viktig information som gäller. Vill du prata direkt med mig så finns jag på E-post carola.sjodin@sigtuna.se Det kan också vara någon information som du tycker att jag ska skriva om eller något du vill jag ska publicera.


Idag är det några viktiga punkter som jag vill informera om.


* Måndagen den 31 oktober är det gemensam studiedag för skolan och fritids. Fritids är stängt den dagen.


* Under våra studiedagar 29-30/9 är skolan stängd, men fritids är öppet som vanligt.


* Skolinspektionen kommer under två år genomföra enkäter på alla skolor i Sverige och nu är det dags för Sigtuna kommuns skolor och Centralskolan. Elever i åk 5, alla föräldrar och all personal ska svara på enkäten och början är från den 29 september. Mer information kommer.


* Första Föräldrasamrådet är måndagen den 26 september 18.00-19.30. Inbjudan och dagordning kommer under veckan.


* De Elevledda utvecklingsamtalen kommer att vara måndagen den 26 september och måndagen den 3 oktober. Vi ser fram emot att se alla föräldrar och elever på skolan de dagarna. Mer info om tider kommer direkt från lärarna och eleverna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar